Reklama w telewizji i jej skuteczność

Czy reklama w telewizji jest skuteczna? Dzisiejsze czasy zostały bardzo mocno zdominowane przez Internet. Dzięki niemu jego użytkownicy mogą komunikować się ze swoimi bliskimi znajdującymi się w dużej odległości, płacić rachunki za pośrednictwem bankowości internetowej, robić zakupy w sieci. Po prostu ich życie całkowicie zostało zmienione przez Internet. W pewnym sensie zostało ono mocno ułatwione z drugiej jednak strony Internet ma też swoje wady. Świat online służy też promocji.

Marketing internetowy mocno zyskał na popularności jest wykorzystywany przez niemalże każde przedsiębiorstwo. Pojawia się jednak pytanie czy tradycyjne formy reklamy nie są już skuteczne? Reklama w telewizji, prasie czy Radiu nie jest tak często wykorzystywana jak kiedyś, jednak nie zmienia to faktu, że te formy promocji wciąż mogą przynosić dobre efekty i sprawiać, że przedsiębiorstwo pozyska nowych klientów oraz poprawi swoją widoczność.

reklama w telewizji i jej skuteczność

Czy reklama w telewizji jest skuteczna?

Reklama w telewizji była wykorzystywana przez wiele lat i wciąż jest wykorzystywana. Oczywiście straciła ona na popularności, jednak w telewizji wciąż możemy zaobserwować spoty reklamowe, które są coraz bardziej atrakcyjne i przyciągające uwagę. To co charakteryzuje promocję w telewizji to to, że reklama, która dociera do widza, dociera zarówno do jego oczu i uszu. Jest tam bowiem ruch, dźwięk i obraz. Można więc za pośrednictwem takiej reklamy przekazywać wiele komunikatów. Dzięki reklamie w telewizji można wpływać na emocje odbiorcy, co w przypadku takiej formy promocji jest bardzo ważne, ponieważ reklama, która angażuje jest najczęściej lepiej zapamiętywana przez adresatów.

Dużym plusem tej formy promocji jest relatywnie niski koszt podejmowania takich działań. Ponadto reklama w telewizji może docierać do widza, który będzie faktycznie zainteresowany zakupem promowanego produktu, ponieważ można określić grupę docelową, do której będzie kierowany przekaz. To znaczy, że producent garnków kuchennych powinien umieścić swoją reklamę w trakcie trwania programu kulinarnego, osoby oglądające taki program są potencjalnymi klientami owego przedsiębiorstwa.

Reklama w telewizji – na co warto uważać?

Jeżeli chodzi o promowanie swoich produktów czy usług w telewizji to warto zwrócić uwagę na kilka elementów, które są słabszą stroną tej formy promocji. Przede wszystkim będzie to brak trwałości takiej reklamy, najczęściej jest ona bardzo ulotna, ponieważ przekaz może nie zostać zapamiętany przez odbiorcę, to właśnie dlatego często można spotkać powtarzające się kilkakrotnie reklamy w telewizji. Kolejnym minusem będzie też konieczność dużego planowania, ponieważ proces tworzenia reklamy jest długotrwały, a także konieczne jest zarezerwowanie wcześniej miejsca w bloku reklamowym. Należy też pamiętać, że liczba osób oglądających określony kanał może dynamicznie zmieniać się.

Reklama w telewizji – na jakie formy reklamy można się zdecydować?

Po podjęciu decyzji o promowaniu swojej oferty w telewizji warto zastanowić się jaka jej forma będzie dla przedsiębiorstwa najbardziej korzystna. Może być to na przykład sponsoring programu, to rozwiązanie polega na stworzeniu reklamy, w której pojawia się stwierdzenie „sponsorem programu jest…”, trwa ona zwykle do 8 sekund. Inną formą będzie spot reklamowy, który jest krótkim filmem, w którym pokazany jest produkt, często towarzyszy mu muzyka. Jeszcze jednym sposobem na promocję w telewizji jest product placement, który polega na umieszczeniu produktu w trakcie trwania danego programu na przykład jako dekoracja. Przedsiębiorstwo powinno więc zastanowić się, która z wymienionych form będzie najbardziej atrakcyjna dla niego oraz dotrze do najszerszego grona potencjalnych klientów.

reklama w telewizji

Jak pandemia koronawirusa wpływa na działania marketingowe, czyli reklama w czasach zarazy

Pandemia koronawirusa mocno zmieniła życie każdego człowieka. Wpłynęła ona też bardzo mocno na przedsiębiorstwa, które musiały zmierzyć się z naprawdę trudną sytuacją. Ta trudna sytuacja pokazała też jak ważna jest umiejętność dostosowywania się do dynamicznych warunków jakie obecnie panują na świecie. Jeszcze większą niż zazwyczaj rolę zaczął odgrywać marketing. To właśnie za jego pośrednictwem firmy mogły komunikować ze swoimi klientami i docierać do nich z przekazem.

Jeżeli chodzi o reklamę to oczywiście zaczęła królować ta w Internecie, ponieważ reklama na przykład w kinie, kiedy były one zamknięte, byłaby po prostu stratą pieniędzy. Dlatego też zdecydowana większość firm zdecydowała się na kierowanie swojego przekazu reklamowego właśnie za pośrednictwem sieci. Zmieniły się więc cele firm, które musiały dostosować swoje działania do panującej w danym momencie sytuacji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *