Reklama restauracji poprzez content marketing

Content marketing to strategia, która przy użyciu przyjaznych i wartościowych treści pomaga zainteresować konkretną grupę odbiorców. Przemyślane i kreatywnie przedstawione informacje potrafią przemienić błyszczący kamień w prawdziwy klejnot koronny. Czy wszystkie obiekty i usługi można zaprezentować tak, by wydały się one atrakcyjne szerokiej publiczności? Zdecydowanie tak. Czy dotyczy to również restauracji? Istotnie. Co sprawia, że lokale serwujące określony rodzaj posiłków pękają w szwach, podczas gdy inne nie cieszą się renomą? Warto to sprawdzić. Jaki jest wyznacznik wspaniałości restauracji? My to wiemy.

Dlaczego content marketing dla restauracji jest ważny?

Restauracja to nie tylko piękne wnętrze, profesjonalne wyposażenie kuchni i świeże składniki. Restauracja to przede wszystkim ludzie – tworzący tradycje, wkładający duszę i serce w przygotowywane danie. Posiłek w rękach kulinarnych mistrzów przestaje być zwyczajnym „pożywieniem”, nabierając cech arcydzieła. Jednak skąd wiadomo, że dany lokal jest tym, który wyniesie nasze kubki smakowe na wyżyny? No właśnie znikąd. Restauracje, o których nikt nie słyszał, rzadko mają okazję do tego, by witać gości. Przechodnie często mijają je na ulicy, nie zwracając nawet szczególnej uwagi na szyld. Oryginalne menu i przytulne wnętrza skomponowane z tak wielką dbałością o szczegóły trwają w uśpieniu nieodkryte i z czasem zapomniane. A wystarczy jedno słowo. A najlepiej kilka zdań wyszczególnionych w miejscu odwiedzanym przez wszystkich i zawsze. Potrzebna jest apetyczna promocja w sieci.

Zanim podadzą do stołu

Oczywiście: jeszcze przed otwarciem restauracji warto rozpuścić wici, że oto w pobliżu powstaje miejsce, w którym apetyt wzrasta z każdym oddechem. Z pewnością ludzie z sąsiedztwa zainteresują się wydarzeniem i przekażą tę informację znajomym. Subtelny marketing szeptany zawsze jest mocnym krokiem do przodu. Jednak droga daleka, a pora kolacji coraz bliżej, więc nie ma na co czekać – zastawmy sieci w sieci.

Co raz dostanie się do Internetu, zostaje w Internecie. I o to właśnie chodzi. Wykupienie domeny i wizytówka Google Moja Firma, na której umieścimy nasze treści to podstawa. Tutaj przyszli klienci będą mieli możliwość zapoznania się bliżej z nazwą, logo i hasłem reklamowym restauracji. Ważne, by te elementy były chwytliwe – ich silny przekaz będzie miał wpływ na oczekiwania gości. Odbiorcy to wzrokowcy, dla nich aspekty wizualne mają znaczenie. Interesujące teksty, harmonijne połączenie kolorów, atrakcyjne zdjęcia przyciągają ich uwagę. Z pozytywnym przyjęciem spotka się również wirtualny spacer po restauracji. W końcu: liczy się wnętrze.

Przepis na sukces!

W obszernym profilu social media umieścić post związany z naszą restauracją, dodać chwytliwy slogan i 1000 obserwatorów. Całość wymieszać. Danie podawać na gorąco, okraszone dużą ilością „lajków”. Ten przepis zawsze działa, a wykonanie jest, jak widać, niezwykle proste.
Internauci lubią mieć dostęp do interesujących ich treści przez cały czas. Dlatego tak ważny jest marketing gastronomiczny w mediach społecznościowych. Nie w jednym, a kilku. Instagram jest idealny do umieszczania zdjęć i story z oferowanym jedzeniem. Facebook pozwoli zorganizować wydarzenia i zebrać opinie. Snapchat i Tik tok to medium skierowane przede wszystkim do nastolatków – oni również jedzą! Branżowe newsy na Twitterze umożliwią współpracę z innymi przedsiębiorcami, a na LinkedIn – pracownikami.

Foodporn – jedzenie oczami

Już o tym wspominaliśmy: odbiorcy są wzrokowcami, lubią ładne rzeczy i chcą mieć do nich dostęp. Jedzenie to właśnie TA rzecz. Zdjęcie apetycznie wyglądającego posiłku dobrze wygląda, pobudza zmysły i powinno być wszędzie. Stworzoną na talerzu kompozycję powinien charakteryzować kunszt i precyzja szefa kuchni. Tworząc autorskie zdjęcia potraw na swoim fanpage’u, trzeba zachować dbałość o szczegóły – dobre oświetlenie, kadr, kolorystyka, układ itp. Każdy detal ma znaczenie, ponieważ to grafika ma wypowiedzieć się w imieniu marki.

Upowszechniane na profilu zdjęcia z naszej restauracji nie zawsze muszą być naszym dziełem. Warto śledzić hashtagi, jakimi klienci oznaczają swoje posty – te, które posiadają nazwę naszego lokalu, warto udostępnić na firmowym profilu. To najlepszy dowód na to, że nasza restauracja pozyskała realnego klienta, który jest zadowolony z obsługi!

Reklamy naszego lokalu gastronomicznego w social mediach powinny pojawiać się regularnie i możliwie jak najczęściej. Z czasem warto pokusić się o zredagowanie spotu reklamowego, który pojawi się w radiu i telewizji. Na początku działajmy lokalnie: miasto, region, później województwo, a w końcu cały kraj!

Opinie i programy lojalnościowe

Firmę tworzą ludzie – jest to szczególnie ważne w gastronomi. Uczciwy personel to nie tylko ulga dla pracodawcy, ale i konsumenta. Klient chce być pewny, że menu zostało przygotowywane przez specjalistę wyłącznie z wysokiej jakości produktów, z zachowaniem standardów czystości. Prawdą jest też to, że ufamy tym, których znamy. Pokażmy więc gościom, kto ich karmi: przedstawmy szefa kuchni, baristę i uśmiechnięte kelnerki. Niech goście wiedzą, że przywita ich zgrany i zadowolony zespół, który otoczy ich szacunkiem i uprzejmością.

Na dobrych opiniach opiera się każdy sukces. Warto więc czasami „puścić oczko” do klienta, proponując mu promocje i rabaty w ramach programu lojalnościowego. A może konkurs gastronomiczny aktywizujący społeczność? Dobry przykład: niech internauci wymyślają nazwy dań, udostępniają zdjęcia z hashtagiem restauracji lajkują posty restauracji – liczy się więź z klientem i miła niespodzianka.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *