Powroty są ważne, czyli remarketing napędza sprzedaż

W biznesie nie od dziś wiadomo, że klienta znacznie łatwiej jest utrzymać niż pozyskać nowego. Właśnie w tym tkwi istota remarketingu, który pozwala generować stabilną sprzedaż. Jest on szczególnie istotny jest w planowaniu sprzedaży online, bowiem ponad 90% konsumentów nie dokonuje zakupów przy pierwszej wizycie.  Jak działa i w jaki sposób wykorzystać w pełni jego potencjał? Przygotowaliśmy krótki przewodnik!

Remarketing- jak to działa?

Na czym polega remarketing? Jest to system strategii wykorzystujący sposoby dotarcia do osób, które w przeszłości odwiedziły Waszą witrynę www. Oczywiście najchętniej wykorzystywanym systemem dotarcia do klientów, którzy odwiedzili już Twoją stronę są kampanie Google Ads. Decydując się na tego typu promocję mamy do wyboru model statyczny lub dynamiczny. Ten pierwszy wariant wyświetla się wszystkim użytkownikom, którzy kiedykolwiek był iw naszym sklepie online, drugi jest ściśle dopasowany do danego klienta, bowiem prezentuje dokładnie te same produkty, które użytkownicy oglądali na Waszej stronie.

Remarketing może być też wykorzystywany na Facebooku, pod warunkiem, że zainstalowaliśmy w naszym sklepie specjalny piksel. Nie jest to trudne, a instrukcja, jak to zrobić dostępna jest na portalu. Ciekawą formą remarketingu są też powiadomienia typu web push. Systemy marketing automation pozwalają na wysłanie ich do osób, które w określonym czasie odwiedziły Waszą witrynę. Reklamodawcy często sięgają również po formy mailowe. W tym przypadku warto dać klientom dodatkowy kod rabatowy, który nie tylko będzie rodzajem przewagi konkurencyjnej, ale również pozwoli nam precyzyjnie mierzyć skuteczność naszej inicjatywy.

Dlaczego remarketing jest skuteczny?

Przede wszystkim remarketing dociera precyzyjnie do użytkowników zainteresowanych ofertą Twojego sklepu, a nie do przypadkowych internautów. Dzięki temu współczynnik konwersji takich kampanii jest znacznie wyższy niż w przypadku promocji bardziej ogólnie targetowanych. Ponadto akcje remarketingowe są zwyczajnie tańsze, bowiem trafiają wyłącznie do ściśle określonej grupy odbiorców. Remarketing to również mnogość form, dzięki czemu tego typu kampanie mogą odznaczać się wysokim stopień kreatywności, a przed to są ciekawe dla odbiorców. Bonusy, prezenty kody rabatowe – w tym przypadku wszystkie chwyty dozwolone. Warto, więc wpisać tego typu działania w swoja strategię marketingową i monitorować ich efektywność.

[05.10.2020]
[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *