Porozmawiaj ze swoimi klientami w Internecie

Obsługa klienta może przybierać bardzo różne sposoby. W tradycyjnej formie jest to bezpośrednia rozmowa z nim w sklepie. Formy nowoczesne przeniosły się do Internetu i dają wiele możliwości na skuteczne interakcje z konsumentem.

Obsługa przed i posprzedażowa

W procesie sprzedażowym bardzo ważnym momentem jest obsługa przedsprzedażowa i posprzedażowa. Wiadomo, że wpływ na zakup danego produktu oprócz reklamy będzie miała często rozmowa z przedstawicielem danej marki. Taka konwersacja w miejscu sprzedaży, pozwala rozwiać wszelkie wątpliwości klienta i wpłynąć pozytywnie na ostateczną decyzję kupna. Powyższe działania można w sposób efektywny przenieść do Internetu i zrobić to na wiele sposobów.

Klient powinien znaleźć o nas informacje w Internecie

Ważne, aby potencjalny konsument mógł znaleźć w Sieci jak najwięcej informacji o danym produkcie. Oczywiście ogromny wpływ powinna tutaj mieć strona internetowa danej marki. To właśnie ona powinna być głównym źródłem danych na temat danego produktu czy usługi. Wszystkie informacje powinny być podane w sposób prosty i przejrzysty, aby u klienta wzbudzić jak najmniej wątpliwości i zachęcić do podjęcia transakcji. Kolejną opcją informacyjną dla klienta może być prowadzenie zakładki FAQ (ang. Frequently Asked Questions – często zadawane pytania). Może ona być doskonałym przewodnikiem zarówno na etapie przed- jak i posprzedażowym.

Warto używać marketingu szeptanego

Dobrym sposobem na rozwiązanie wszelkich wątpliwości klientów wydaje się być kampania marketingu szeptanego. Sprowokowanie naturalnej dyskusji zamieszczeniem kilku wpisów na odpowiednim forum, może przyczynić się do wysypu różnego rodzaju wątpliwości czy problemów, co daje firmie możliwość, co trapi klientów. W zastosowaniu marketingu szeptanego, może też przydać się zakładanie odpowiednich wątków na forach, jeśli takie nie występują. Będzie to kolejna możliwość dla klientów na wypowiedzenie się w sprawie marki.

A czy bezpośrednia rozmowa jest możliwa w Internecie? Oczywiście, że tak. Ponieważ sieć z roku na rok jeszcze bardziej zyskuje na znaczeniu, dlatego pojawiają się coraz to nowe metody, aby dotrzeć do klienta. Przykładem tutaj mogą być czaty z przedstawicielem marki, które coraz częściej pojawiają się na stronach firmowych. Co ważne, taka forma konsultacji świetnie sprawdza się też w obsłudze posprzedażowej. Mimo, że jest to ostatni etap procesu sprzedażowego, to nie należy go lekceważyć, jeśli chce się zatrzymać klienta na dłużej.

[14.01.2020]

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *