Rozwój sektora e-commerce sprawia, że coraz więcej firmy swoją stacjonarną działalność przenosi do świata wirtualnego. Otwiera się coraz więcej sklepów online, które szturmem podbijają rynek. Wbrew pozorom większość wcale nie została postawiona na dedykowanym oprogramowaniu stworzonych na miarę potrzeb, ale opiera się na gotowych platformach sprzedażowych o różnym stopniu zaawansowania i zróżnicowanej funkcjonalności. Zastanawiacie się, jak stworzyć sklep na gotowej platformie sprzedażowej? Mamy kilka podpowiedzi.
Tylko niewielka ilość sklepów w Polsce, statystycznie jeden na sześć decyduje się na stworzenie autorskiego oprogramowania dedykowanego indywidualnym potrzebom handlu e-commerce. Zazwyczaj są to działalności na dużą skalę. Obsługują one kilka tysięcy zamówień dziennie, które potrzebują szytych na miarę rozwiązań w zakresie obsługi, komunikacji, gospodarki magazynowej i logistyki. Tego typu platformy umożliwiają maksymalne dostosowanie sklepu do potrzeb danej branży i indywidualnych potrzeb klienta. Oprogramowania dedykowane to ogrom możliwości, ale też spory koszt, dlatego zwykle decydują się na niego najwięksi rynkowi gracze danego sektora handlu e-commerce.
Platformy dla e-commerce
Nowe sklepy oraz działalności prowadzone na nieco mniejszą skalę zwykle stawiają na gotowe platformy dostępne dla biznesów e-commerce. Na tego typu rozwiązanie decyduje się ponad 80% wszystkich sklepów online w naszym kraju. Przemawiają za tym nie tylko kwestie finansowe, ale również względy organizacyjne oraz funkcjonalne. Tego typu platformy oparte są na sprawdzonych szablonach oraz oferują pełne wsparcie techniczne specjalistów. W Polsce do dyspozycji pozostaje około 40 tego typu gotowych rozwiązań. Obecnie pionierem wśród platform sprzedażowych jest WooCommerce, czyli bezpłatne rozszerzenie WordPressa. Statystycznie opiera się na niej aż 30% wszystkich sklepów internetowych na świecie.
Dużą popularnością cieszy się też PrestaShop – zapewne to efekt rozbudowanych funkcji o dużych możliwości sprzedażowych. Presta oferuje też szerokie możliwości dokupowania modułów, dzięki czemu strona może zmieniać się wraz z Waszym sklepem online. Takie rozwiązanie oferuje też sporo możliwości z zakresu SEO – m.in. rozbudowaną zakładkę blogową, czy sekcję opisu produktów, dzięki czemu można prowadzić zaawansowane działania pozycjonujące zapewniające widoczność w wyszukiwarkach. Popularnością cieszą się też m.in. takie platformy jak Shoplo, Shoper, Magento, czy RedCart. Czym kierować się przy wyborze platformy sprzedażowej dla e-commerce? Przede wszystkim specyfiką danej branży, indywidualną organizacją pracy oraz potrzebami naszego e-sklepu. Gruntowna analiza potrzeb i strategii handlowej pozwoli wybrać najbardziej efektywną opcję.
[04.11.2020]