Internet i co dalej? Gdzie reklamować się poza siecią?

Internet zdaje się nie mieć końca, a reklama w sieci kusi mnogością formatów i precyzyjnym targetowaniem. Co jeśli, jednak działacie prężnie w marketingu online i szukacie nowych kanałów dotarcia offline. W jaki sposób reklamować się poza światem online? Mamy kilka podpowiedzi, dzięki którym odnajdziecie pomysł na przeprowadzenie efektywnych działań marketingowych poza wirtualną rzeczywistością.

Prasa, radio, a może telewizja?

Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Internacie to nie istniejesz. Jest to w dużej mierze prawda, bowiem aktywni wirtualnym świecie są dzisiaj już nie tylko młodzi ludzie, ale też seniorzy. Dlatego ten kanał dotarcia kusi dużymi zasięgami. Co jeśli, jednak chcemy działania reklamowe prowadzić wielokanałowo. Jakie drogi dystrybucji komunikatu reklamowego wybrać? Niemal automatycznie nasuwa się odpowiedź, że warto zainwestować w telewizję. To prawda, bowiem kanały TV wciąż pozostają jednym z najskuteczniejszych sposobów na budowanie kampanii zasięgowych, jednakże do debiutu w telewizji konieczne są ogromne fundusze, na które nie każda firma może sobie pozwolić. Czas antenowy jest drogi, a platformy telewizyjne coraz skuteczniej wypierają klasyczne oglądanie programów, czy seriali.

Co jeśli, jednak chcemy zbudować szybko rozpoznawalność i dysponujemy odpowiednimi na ten cel środkami finansowymi? Wówczas warto działać w paśmie tv. Jednak zamiast klasycznych reklam warto rozważyć lokowanie produktu w programach, czy serialach powiązanych z naszą branżą. Sama reklama w telewizji niewiele zdziała, jednak wsparta innymi kanałami komunikacji takimi jak social media, czy sieć Google Ads zapewni nam ogromną rozpoznawalność w stosunkowo krótkim czasie. Dlatego telewizja to wciąż jedno z ważnych mediów przy planowaniu wielokanałowych działań zasięgowych. Ogólnopolskie sieci radiowe to nieco mniejsze budżety, ale także specyficzny rodzaj komunikacji oparty wyłącznie na przekazie audio. Jednakże ten rodzaj reklamy zwykle emitowany jest w specyficznych sytuacjach, takich jak podróż autem, dzięki czemu mamy szansę uzyskać dużą uwagę odbiorców. W reklamie zasięgowej wciąż istotnym kanałem dystrybucji treści reklamowych pozostaje prasa, szczególnie specjalistyczna. Jednakże tego typu działania mają sens tylko w specyficznych i ściśle określonych branżach.

Outdoor wciąż na topie

Gdzie reklamować się poza Internetem? Kampania wielokanałowa to też komunikacja outdoorowa. Billboardy, reklama na samochodach, czy citylighty to istotne formaty reklamowe, które pozwalają wzmocnić inne formy działań. Oczywiście najlepiej, jeśli stanowią one uzupełnienie bardziej precyzyjnie targetowanych działań prowadzonych na przykład w Internecie. Wówczas mamy dużo większą szansę na wzmocnienie świadomości marki, czy produktu oraz zapamiętanie naszego brandowego przekazu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *