Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Zdecydowana większość firm porzuciła reklamę tradycyjną na rzecz reklamy internetowej. Jedną z najpopularniejszych reklam w Internecie wykorzystywanych przez różne przedsiębiorstwa jest reklama na Facebooku. Ile kosztuje reklama na Facebooku? Jest to najczęściej zadawane pytanie. Tak się składa, że akurat ta forma promocji na tle innych form, pod względem ceny wypada bardzo dobrze. Ponieważ nie kosztuje wcale dużo, a jej efekty są widoczne niemal natychmiastowo. Pozwala także zwiększyć popularność firmy nie tylko na tym portalu, ale i w całej sieci. Ile kosztuje reklama na Facebooku oraz jakie może ona przynosić korzyści marce?

Czym jest reklama na Facebooku?

Reklama na Facebooku jest obecnie jedną z najpopularniejszych sposobów na dotarcie do swoich potencjalnych klientów. Przez to, że z serwisu tego korzysta bardzo duża liczba użytkowników powoduje, że można dzięki niemu dotrzeć do dużej ilości internautów. Co więcej przez to, że podawane są tam też dane tych osób można dotrzeć do jasno sprecyzowanej grupy docelowej. Reklama na Facebooku ma wiele zalet, należą do nich:

  • Możliwość dotarcia do konkretnej grupy ludzi – dzięki Facebookowi możliwe jest dotarcie do określonej grupy docelowej, z przygotowaną dla nich wcześniej spersonalizowaną reklamą
  • Informacje o zachowaniach konsumentów – kolejną zaletą jest możliwość pozyskania informacji o tym jak zachowują się konsumenci. To właśnie głównie polubienia, dodawane komentarze i śledzone profile dają najwięcej możliwości na skuteczne dotarcie do odbiorców.
  • Możliwość promowania swoich produktów lub usług – reklama na Facebooku pozwala firmom promować swoje produkty i usługi i docierać z nimi do osób, które faktycznie będą zainteresowane ich zakupem. Jednak najważniejsze tutaj jest określenie celu jaki firma chce osiągnąć oraz jasno sprecyzować do jakiej grupy docelowej chcą dotrzeć.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Koszt reklamy na facebooku

Ile kosztuje reklama na Facebooku? Ciężko jest podać jedną cenę za reklamę na tym portalu, ponieważ jest zbyt wiele czynników, które na to wpływają i jest ona zbyt elastyczna, aby móc określić, ile dokładnie będzie kosztowała. Oczywiście to jej duża zaleta, ponieważ tak naprawdę to klient ustala jaki budżet będzie w stanie przeznaczyć na ten cel. Kwoty mogą się więc bardzo różnić. Zaczynają się nawet od dwóch złotych, a mogą osiągać nawet i kilkaset tysięcy.

Niektórzy mogą uważać to za wadę, ponieważ nie zostanie tutaj podana od razu wprost kwota jaką będzie trzeba zapłacić. Jednak warto wiedzieć, że profesjonalna reklama na Facebooku może być tańsza niż ta przeprowadzona w mediach tradycyjnych, a co więcej zwykle przynosi lepsze efekty i zdecydowanie łatwiej jest ją zmierzyć.

Ile kosztuje reklama na Facebooku – co wpływa na jej cenę?

Co wpływa na cenę reklamy na facebooku

Aby móc określić koszt takiej reklamy na samym początku niezbędne jest ustalenie sobie celu do jakiego ma ona dążyć. Jeśli zamiarem firmy będzie uzyskanie tysiąca polubień musi ona liczyć się z tym, że cena takiej reklamy będzie zdecydowanie wyższa niż na przykład przy dwustu lub trzystu polubieniach. Co więcej, wiadomym jest, że zupełnie inne cele będzie mała lokalna restauracja, a zupełnie inne duże przedsiębiorstwo. Dlatego właśnie tak ciężko jest ustalić, ile kosztuje reklama na Facebooku. Istnieją też inne czynniki, które będą wpływały na wysokość jej ceny, oto one:

  • Wybór grupy docelowej – grupa docelowa mocno wpływa na koszt reklamy, ponieważ jeżeli będzie zbyt szeroka i nieodpowiednio sprecyzowana, będzie trafiała do osób, które nie są zainteresowane produktem bądź usługą, również w przypadku zbyt wąskiej grupy, wówczas nie będą oni odpowiednio zaangażowani i wtedy jej efektywność nie będzie duża.
  • Wielkość konkurencji – cena reklamy na Facebooku będzie też zmieniała się w zależności od konkurencji. Może się ona różnić w zależności od tego, ile firm chce dotrzeć do danych odbiorców.
  • Rodzaj urządzenia na jakim reklama ma być wyświetlana – zwykle reklama na urządzenia stacjonarne ma wyższy koszt niż na urządzenia mobilne, jednak nie powinno się z góry zakładać takiej zależności.

Jak widać bardzo trudno jest określić, ile kosztuje reklama na Facebooku. Jej cena ustalana jest zwykle dla każdego klienta indywidualnie i dopasowywana do celu jaki firma chce dzięki niej osiągnąć. Na przykład lokalna promocja wydarzeń sportowych, będzie zdecydowanie mniej kosztochłonna niż promocja nowego produktu, który wchodzi na rynek i firma chce, aby jak największa grupa ludzi się o tym dowiedziała. Wszystko więc zależy od celu i możliwości finansowych przedsiębiorstwa.

 

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *