• Amplifying
  • Współpraca
  • Blog
  • Kontakt
  • Amplifying
  • Współpraca
  • Blog
  • Kontakt

Ile kosztuje logo?

Przedsiębiorcy zastanawiają się, ile kosztuje logo i komu zlecić jego wykonanie. Coraz to większa konkurencja na rynku sprawia, że bardzo ciężko jest markom wyróżnić się
i dotrzeć z przekazem do swojej grupy docelowej. Musi ona w pewien sposób pokazać się i wybić z tłumu. Jest na to kilka możliwości. Może być to charakterystyczna nazwa lub oryginalne logo. Wiele osób utożsamia markę właśnie z tym znakiem graficznym. Każdy widząc złote łuki wie, że w oddali znajduje się McDonald ’s to właśnie jest siła logo. Dobrze zaprojektowane i wykonane może przynieść firmie wiele korzyści.
Ile kosztuje logo?

Czym jest logo?

Logo jest swego rodzaju symbolem danej firmy. Musi się ono odróżniać firmę od konkurencji, ale też za pomocą designu, kolorystyki przekazywać emocje, informacje, cele i wskazówki dotyczące firmy. Chodzi o to, aby klient widząc je mógł się domyślić czym zajmuje się firma. Co więcej logo w graficzny sposób ma za zadanie przedstawić firmę. Jest jej wizytówką, trzeba pamiętać, że logo może zostać wykorzystane na wszystkich materiałach prasowych, produktach i tak dalej. Zostanie więc on w podświadomości klientów, dlatego też tak ważne jest, aby zostało wykonane z należytą dokładnością.

Jakie są rodzaje logo?

Można wymienić kilka typów logo, ich klasyfikacje są różne. Mogą być one oparte na obrazie oraz na typografii. Można je więc podzielić na:
  • Znak graficzny – w tym przypadku znak graficzny określa markę. Nie ma tutaj zawartego w nim żadnego słowa. Przykładem może być logo następujących firm: Apple, Puma
  • Znak abstrakcyjny lub symboliczny – w tym przypadku bardzo duże znaczenie ma interpretacja i symbolika. Znak musi być bardzo kreatywny i nieoczywisty. Zwykle dobrze sprawdza się w firmach, które są już dobrze znane. Tutaj przykładem będzie Mercedes Benz i Nike
  • Postać – jak można łatwo wywnioskować do stworzenia tego logo wykorzystywana jest dana postać, która staje się symbolem marki. Dobrym przykładem będzie firma Michelin, Monopoly, Cheetos.
  • Emblemat – tutaj logo ma postać nazwy firmy, która zostaje graficznie obudowana. Na przykład Porsche, Harley Davidson
Często jednak w głowach właścicieli marek pojawia się pytanie, ile kosztuje logo oraz to kogo zatrudnić do jego wykonania.
Ile kosztuje logo profesjonalne?

Ile kosztuje logo?

Ile kosztuje logo? Niestety niektóre osoby błędnie twierdzą, że logo wcale nie jest drogie i nie wymaga dużej ilości pracy. Jak wiadomo logo jest graficzną reprezentacją firmy i pozwala jej odnieść sukces. Niestety istnieje wiele firm, które zaniżają jego wartość. Rolą logo jest odróżnianie firmy od jej konkurencji, docieranie do klientów i zwiększanie korzyści. Co więcej logo jest też rozpoznawalnością dla marki, zaufaniem, lojalnością i podziwem. Można więc śmiało powiedzieć, że logo jest inwestycją, która może zwracać się marce każdego roku. Ile kosztuje logo? Ciężko jest jasno powiedzieć, ile kosztuje wykonanie logo, można jedynie te wartości oszacować i będzie to w okolicach od 2000 do nawet i 5000 zł. Jeśli więc ktoś zaproponuje cenę niższą niż 1000 zł powinna wówczas zapalić się w głowie czerwona lampka.

Jakie powinno być profesjonalne i efektywne logo?

Logo jest bardzo ważnym elementem, który wpływa na wizerunek firmy. To on sprawia, że firma może uchodzić za profesjonalną, lub po prostu mniej poważną. Jakie więc powinno być profesjonalne logo?
  • Powinno być ono proste
  • Praktyczne
  • Łatwe do zapamiętania
  • Powinno wskazywać na to, ile czasu zostało poświęcone na jego stworzenie,
  • Unikalne – logo musi zostać stworzone specjalnie dla firmy, a nie zostać użyte z już gotowych elementów, skutkiem tego może być fakt, że inna firma konkurencyjna ma bardzo podobne logo.
  • Odpowiednio dopasowane do branży.
Jak można więc zauważyć, ciężko jest jednoznacznie odpowiedzieć, ile kosztuje logo, zależy to bowiem od pewnych czynników. Należy jednak pamiętać o tym, że każda dobrze wykonana praca, której została poświęcona odpowiednia ilość czasu i zaangażowania, wymaga swojej zapłaty. Nie opłaca się więc na tym oszczędzać, ponieważ może to przynosić złe skutki, na przykład w postaci braku rozpoznawalności firmy wsród klientów.
[Głosów:0    Średnia:0/5]

koszt logo przedsiębiorstwa logo firmy rodzaje logo

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

  • Komu zlecić content marketing?
  • Reklama w telewizji i jej skuteczność
  • Komu zlecić projekt strony internetowej?
  • Ile kosztuje logo?
  • Koszt strony internetowej

Kategorie

  • e- Commerce
  • e-Rzecznik
  • Marketing
  • Reklama
  • Social media
  • Strony internetowe

Tagi

agencja marketingowa Amplifying Amplifying internetowy analiza marki blog firmowy blog restauracji brandle budowanie marki budowanie wizerunku buzz marketing content marketing Covid-19 działania marketingowe dziennikarstwo obywatelskie e-commerce employer branding eRzecznik eventy lokalne gratisy handel online Instagram kampania na Facebooku kampanie amplifyingu koszty kampanii marketingowej marketing dyskusji marketing krajowy marketing lokalny marketing sportowy marketing szeptany marketing szpetany obsługa klienta Pinterest plan marketingowy promocja sportu remarketing social media social media marketing sprzedaż online strategia marketingowa strona internetowa Twitter twitter w biznesie wiarygodność w Sieci współpraca z blogerami zaufanie w Sieci