Do czego najlepiej wykorzystać Twittera?

Twitter to jeden z aktualnie najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych. Faktem jest, że choć nadal jest w cieniu starszego kolegi – Facebooka, to zaczyna deptać mu po piętach. Portal ma obecnie około 330 milionów aktywnych użytkowników, którzy wysyłają średnio 500 milionów tweetów dziennie. Platforma ta automatycznie jest coraz częściej wykorzystywana jako narzędzie marketingowe przedsiębiorstw, ponieważ umożliwia mikro-blogowanie na ogromną skalę! Do czego jeszcze można wykorzystać Twittera i na co zwrócić uwagę? Wszystkiego dowiesz się w poniższym artykule!

Jakie możliwości daje Twitter?

Portal ten powstał z myślą o tym, żeby służyć prostej i szybkiej wymianie informacji między użytkownikami wewnątrz platformy. Jedak wraz z jego rozwojem i wzrostem popularności przestał służyć tylko i wyłącznie użytkownikom indywidualnym. Stał się doskonałym nośnikiem informacji i kanałem komunikacji nie tylko dla lokalnych biznesów, ale też globalnych marek. Prócz podstawowej funkcji takiej jak tworzenie wpisów do 140 znaków, Twitter umożliwia również:

  • wysyłanie wiadomości prywatnych,
  • tworzenie ankiet,
  • korzystanie z wewnętrznej wyszukiwarki,
  • generowanie list,
  • kreowanie momentów,
  • prowadzenie relacji na żywo,
  • tworzenie reklam,
  • analizowanie prowadzonych działań za pomocą Twitter Analytics.

Twitter w biznesie – jak go wykorzystać?

Nie ma wątpliwości, że media społecznościowe są doskonałą formą promowania biznesu. Jednak wielką przewagą tej platformy jest to, że ruch generowany przez Twittera ma tzw. wysoką jakość. Oznacza to, że w szybszy sposób możemy dotrzeć do ludzi faktycznie zainteresowanych naszą działalnością. Twitter dzięki temu daje nam ogromne możliwości. Najważniejszą kwestią jest wybranie tej, która najlepiej odpowiada profilowi naszej działalności i celowi, który chcemy osiągnąć.

  • Zwiększenie sprzedaży i dotarcie do klienta – w tym przypadku najlepiej sprawdzają się tweety zawierające krótkie i konkretne przekazy, które skutecznie przekonają klienta do kliknięcia dany link.
  • Uzyskanie rangi eksperta w branży – tutaj pomoże nam udostępnianie ciekawych artykułów, porad i wchodzenie w dyskusje z odbiorcami, którzy docenią fakt, że chętnie dzielimy się posiadaną wiedzą.
  • Wsparcie i obsługa klienta — takie rozwiązanie jest dedykowane szczególnie firmom, które oferują usługi lub sprzedaż produktów, gdzie doradztwo eksperta jest wyjątkowo ważne. Istotnym aspektem jest tutaj czas reakcji i ciągłe „trzymanie ręki na pulsie”.

Najważniejsze zasady tworzenia dobrego contentu

Twitter to niewątpliwie doskonałe narzędzie marketingowe, które przyczyni się do polepszenia komunikacji z potencjalnymi klientami i pomoże w wypromowaniu lokalnej, a także globalnej marki. Jednak aby tak się stało, należy pamiętać o kilku bardzo ważnych kwestiach:

  • Przede wszystkim określ swój cel – w ten sposób uściślisz zakres działań i będziesz mógł weryfikować swoje poczynania i kontrolować ich skuteczność.
  • Zamieszczaj tylko ciekawe i użyteczne treści – nigdy nie kopiuj treści 1:1 z innych mediów społecznościowych marki. Zdecydowanie lepiej stawiać na jakość niż na ilość.
  • Wykorzystuj możliwości, jakie daje obraz – zamieszaj dodatkowo krótkie wideo, linki czy GIF-y, które przyciągną uwagę obserwatorów i urozmaicą przekaz.
  • Bądź na bieżąco – Twitter działa „tu i teraz”, dlatego tak ważne jest regularne i systematyczne prowadzenie działań. Absolutnie nie można doprowadzić do sytuacji, w której profil jest martwy lub nieaktywny przez dłuższy okres.
[Głosów:2    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *