Czym jest dobry content marketing?

Treści, po które tak chętnie sięgamy w Internecie, to zapewne element czyjegoś content marketingu. Odpowiednio przemyślany, zaplanowany i przygotowany dobry content marketing może przynieść zaskakujące wyniki kampanii. Odbiorcy „pochłaniają” content wielu twórców – vlogerów, blogerów, obserwują media społecznościowe. Content marketing w social mediach to podstawa działań influencerów i marek.

Zdefiniujmy czym jest dobry content marketing

Prawdopodobnie każdy zetknął się z content marketingiem, tylko nie pomyślał o treściach znalezionych w internecie właśnie w tym kontekście. Próbując zdefiniować stwierdzenie dobry content marketing można powiedzieć, że jest to tworzenie wartościowych treści po to, by dotarły do konkretnych odbiorców – by wzbudziły zainteresowanie, a w efekcie skłoniły do zakupu danego produktu lub skorzystania z usługi.

Istnieje przekonanie, że content marketing to treści pisane. A tak naprawdę to znacznie więcej. Dobry content marketing można realizować poprzez nagrania wideo, audiobooki i podcasty. Contentem, który „sprzedaje” mogą być także zdjęcia lub grafiki. Krótko mówiąc – wszelkie treści, które można dodać w mediach społecznościowych lub na stronach internetowych.

Co to jest content marketing

Istota content marketingu

Wspomniane już wcześniej przyciągnięcie uwagi, zainteresowanie czymś odbiorcy – oto istota content marketingu! Nadrzędnym celem tworzenia treści jest przygotowanie czegoś, co będzie albo przydatne dla odbiorcy, albo wpisze się w jego gust. Jednak nie należy bagatelizować roli, jaką content marketing pełni w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Poprzez różnego rodzaju teksty, zdjęcia czy nagrania, marka ma możliwość pokazania się od jak najlepszej strony. Niektórzy przyciągają wyjątkową estetyką, inni dzielą się z odbiorcami wiedzą i doświadczeniem, budując wizerunek ekspertów w określonej tematyce.

Każdy sposób, który działa w danej branży, jest dobry. Przygotowywanie content marketingu nie oznacza pisania esejów – czasem wystarczy mieć pomysł na ciekawą relację na Instagramie, zorganizować konkurs lub przygotować angażującą ankietę dla odbiorców, aby pozytywnie wpłynąć na rozwój biznesu i budowanie wizerunku właśnie przy użyciu „narzędzia”, jakim jest dobry content marketing.

Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia treści?

Istota content marketingu

Dobry content marketing opiera się na wartościowych treściach. Tutaj nie ma z czym polemizować. Odbiorca nie zainteresuje się materiałem przygotowanym byle jak. Nie ma również mowy o duplikowaniu już istniejących tekstów – algorytmy Google szybko wykryją identyczne treści i nie będzie to korzystne odkrycie dla osoby kopiującej… Uwaga twórcy contentu powinna być skierowana na tworzenie naprawdę unikatowych treści, które będą odpowiadały na zapotrzebowanie społeczności.

Warto mieć również na uwadze, że dobry content marketing nie przynosi natychmiastowych efektów (a przynajmniej nie zawsze). Niejednokrotnie na wyniki kampanii trzeba poczekać, szczególnie jeśli cele są długofalowe. Trudno po tygodniu działań stwierdzić, czy udało się zgromadzić wokół marki grono lojalnych klientów albo stać się ekspertem w danej dziedzinie. To wymaga czasu i naprawdę dobrego content marketingu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *