Wady i zalety kampanii na Facebooku

Serwisy społecznościowe cieszą się ogromną popularnością. Zarówno jeżeli chodzi o osoby prywatne, jak również firmy, które upatrują w takich miejscach ogromny potencjał. Zanim założymy tam konto firmy warto poznać zalety oraz wady serwisów.

Fanpejdż, czyli zakładamy konto na fejsie

Fejs, inaczej najpopularniejszy Facebook, został założony przez Marka Zuckerberga w 2004 roku w Stanach Zjednoczonych. Od tej pory stale prze do przodu i obecnie może pochwalić się numerem jeden, jeśli chodzi o serwisy społecznościowe. Dzisiaj zarejestrowanych jest tam 2,8 mld użytkowników, którzy każdego dnia spędzają tam długie godziny. Facebook z roku na rok poszerzał swoje funkcje umożliwiając m.in. możliwość założenia fanpejdży znanych osób lub stron odnoszących się do firm. Pozwoliło to na budowanie pozytywnego wizerunku w sieci.

Duża społeczność

“Nie ma Cię na Facebooku, więc nie żyjesz” – chyba nie raz słyszeliśmy to hasło, które odnosi się co prawda do osób prywatnych, jednak ma duży wpływ na biznes. Jeżeli dana firma nie ma fanpejdża, to szansę na jej zauważenie są marne. Fakt, że na tym serwisie społecznościowym swoje konto posiada tak dużo ludzi sprawia, iż nasza marka może stać się bardzo szybko rozpoznawalna. Jeżeli będziemy odpowiednio działać, to mamy szanse na dotarcie z reklamą do większej ilości osób.

Niskie koszta reklamy

Kolejną zaletą serwisu są koszta jakie należy ponieść na reklamę. Tak, za reklamę, która trafi do potencjalnej grupy odbiorców trzeba płacić. Jednak porównując te pieniądze do innych, tradycyjnych form marketingowych można powiedzieć, że płacimy przysłowiowe grosze. Stawki się zmieniają, jednak na końcu roku 2018 należało zapłacić około 100 złotych za to aby reklama dotarła do 3 tysięcy użytkowników FB. Koszta są szczególnie ważne dla firm, które dopiero wkraczają na rynek i ich budżet jest mały.

Grupa docelowa

Facebook umożliwia dotarcie ze swoją reklamą do określonej grupy docelowej. Przykład? Jeżeli prowadzimy warsztat samochodowy w Lesznie, to nasza reklama trafi do mieszkańców tego miasta realnie zainteresowanych naszymi usługami a nie do ludzi zamieszkujących miasta w województwie małopolskim. Możemy być pewni, że taka forma reklamy będzie o wiele bardziej opłacalna.

Remarketing

Facebook daje szansę na ponowne wejście w interakcję z klientami, czyli mamy do czynienia z remarketingiem. Na ogół tylko niewielki odsetek klientów decyduje się na zakup danego produktu po pierwszym ujrzeniu jego reklamy. Może być to spowodowane brakiem funduszy odpowiednich na ten cel lub też brakiem potrzeby zakupy. Facebook umożliwia ponowne pokazania reklamy (nawet kilkakrotne), dzięki czemu istnieje większa szansa, że tym razem klient będzie zainteresowany naszymi usługami i ich zakupem.

Statystyki

Możliwość obejrzenia statystyk jest bardzo istotną zaletą, która pomoże nam popracować nad tym co jest mało skuteczne i położenie nacisku na to co przynosi nam zysk. Analiza statystyk pomoże w przyszłości opracowanie lepszej i skuteczniejszej strategii reklamowej.

Hejt

Wadą tego serwisu jest hejt, który zbiera duże żniwo również wśród firm. Takie szkodliwe wpisy mogą być spowodowane niezadowoleniem z usług (niestety ale żadna firma nie jest w stanie dogodzić wszystkim klientom) lub też mogą być skierowane ze strony naszej konkurencji. Należy być przygotowanym na tego typu wpisy (nawet, jeżeli nasza firma odnosi ogromny sukces) i reagować na nie. Kto nie będzie umiał sobie poradzić z negatywnymi opiniami może niedługo stracić klientów.

Umiejętności oraz czas

Wadą Facebooka jest czas, który trzeba na niego poświęcić. Prowadzenie fanpejdża pochłania czas (który moglibyśmy poświęcić na obmyślanie nowych usług) oraz wymaga odpowiednich umiejętności. Jeżeli nie mamy ani jednego ani drugiego to pozostaje nam zatrudnić specjalistę od takich spraw. Można również zrezygnować całkowicie z prowadzenia tego konta. Wklejając nieprzemyślaną treść możemy tylko i wyłącznie sobie zaszkodzić. Jednak kto nie ma konta na FB ma marne szanse na rynku i utrzymanie się w świadomości swoich klientów.

[18.02.2020]

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *