Klienci kochają GRATISY, czyli czym kusić w e-commerce

Prezent prezentowi nie jest równy, a klienci stają się coraz bardziej wymagający. Czym, więc kusić użytkowników do sfinalizowania zakupów? Jak wyeliminować porzucone koszyki i zwiększyć współczynnik konwersji? Mamy kilka drobnych podpowiedzi.

Rabat to zawsze najlepsza przynęta, bo przecież najlepszym podarunkiem są pieniądze. Jednakże umowy handlowe lub strategia działania nie pozwala nam na zaniżanie cen, trzeba szukać innych sposobów na to, żeby użytkownicy stali się klientami. Jakie upominki mogą przyczynić się do wzmocnienia konwersji?

Karta upominkowa – klienci to lubią

Każdy z nas lubi dostawać prezenty, nic więc dziwnego, że popularnym haczykiem stały się karty upominkowe. No cóż podarunki wywołują w nas przyjemne skojarzenia ze świętami, czy urodzinami nic, wiec dziwnego, że kupony podarunkowe dodawane do zakupów to ciekawy sposób na zdobycie zainteresowania klientów. Jeśli prowadzimy e-sklep z asortymentem, którego cykl zakupowy jest dość regularny to bonus może obejmować naszą ofertę. W przypadku branż, gdzie zakupy dokonywane są rzadko można zadecydować się na współpracę z innymi sklepami. Często tego typu działanie oparte jest na wzajemnych korzyściach.

Eko prezenty

Współcześnie ekologia stała się niezwykle popularnym zagadnieniem. Dlatego wszelkie upominki spod znaku eko są mile widziane i pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów. Często koszt takich gadżetów nie jest szczególnie duży, a efekt bywa bardzo zadowalający. Użytkownik nie tylko czuje się przyjemnie z powodu obdarowania go bonusem, ale jednocześnie utrwala dobre skojarzenie na temat naszej marki.

Zarabianie przez pomaganie

Poprzez dobroczynne działania również można skupić wokół sklepu online sporą rzeszę klientów. Co mamy na myśli? Otóż wystarczy zaplanować działania promocyjne oparte na oddawania części zysków na fundacje lub stowarzyszenie. Klienci w ten sposób zyskają przekonanie, że realizując własne potrzeby, które często mogą wydawać się kaprysem, jednocześnie czynią coś dobrego. Taki chwyt wywołuje, więc przekonanie, że zakupy w naszej witrynie są najlepszym wyborem, bowiem za ich sprawą zyska ktoś, kto potrzebuje pomocy. Nie jest to klasyczny prezent, jednak strategia, która może poprawić wyniki sprzedaży w naszej platformie e-commerce.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *