Jak pandemia koronawirusa wpływa na działania marketingowe, czyli reklama w czasach zarazy

Koronawirus wywarł niemały wpływ na branżę marketingową. Gwałtowny spadek popytu na różne towary i usługi wymusił na specjalistach planujących działania reklamowe opracowanie nowych strategii chroniących przedsiębiorstwa przed nadchodzącą recesją. Jak prowadzić działania marketingowe w czasach epidemii? Przygotowaliśmy kilka wskazówek, jak pod wpływem impulsu i za sprawą pozornych oszczędności nie stracić .

Przede wszystkim powinniśmy unikać poddawania się emocjom i ulegania panice. Tylko spokojna analiza danych wskaże odpowiednią drogę, która pozwoli utrzymać wzrosty sprzedaży mimo trudnej sytuacji na rynku. Wiele firm pod wpływem impulsu rezygnuje z części działań marketingowych. Liczą one na oszczędności, jednak niektóre decyzje mogą dawać zupełnie odwrotny skutek.

Pozycjonowanie motorem biznesu

Najłatwiejszym na pierwszy rzut oka rozwiązaniem wydaje się rezygnacja z pozycjonowania. Jednak to bardzo ryzykowna droga, bowiem zaprzestanie takich działań może nie tylko negatywnie wpłynąć na nasze wyniki sprzedaży.  Jednocześnie może również obniżyć nam zyski w przyszłości, zaprzepaszczając wszystkie dotychczas wydane na tego typu promocję środki. Odnowienie dobrej pozycji w wyszukiwarkach może kosztować nas kilkukrotnie więcej niż utrzymanie trwającej kampanii. Dlatego tego typy decyzje będą wiązały się ze stratami dla firmy.

Kampanie Google Ads

Pamiętajmy, że w czasach epidemii koronawirusa życie w dużym stopniu przeniosło się do Internetu, jednak prowadzenie kampanii Google Ads ma sens tylko wówczas, kiedy możemy naszą usuługę lub produkt sprzedawać aktualnie. Odwrotnie niż w przypadku pozycjonowania kampanie Google Ads dają natychmiastowe efekty, więc reklama hotelu, czy restauracji w tym przypadku nie będzie miała sensu. W przypadku towarów, które nadal aktywnie sprzedajemy możemy wyłączyć kampanie przepalające najwięcej budżetu, a generujące stosunkowo małą sprzedaż. W tej sytuacji podstawą jest nieustanna analiza.

Social media wczasach pandemii

Social media stały się podstawowym narzędziem komunikacji, warto więc wzmocnić działania w tym zakresie i to niekoniecznie te płatne. Wartościowy content, w postaci ciekawych wpisów, porad, czy materiałów video pozwoli zdobyć nam grono zaangażowanych czytelników, którzy z czasem mogą stać się naszymi klientami. Warto z dużym wyczuciem stosować tutaj real time marketing, jednak unikajmy nadmiernym epatowaniem tematem koronawirusa.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *