Jak budować wiarygodność w Sieci?

Wiarygodność to jeden z najważniejszych elementów. Bardzo łatwo zyskać wielu obserwatorów naszej strony. Jeżeli jednak nie będziemy nic ciekawego prezentowali, to równie szybko stracimy potencjalnych odbiorców naszych produktów.

Numer 1 – zaufanie

Wielu klientów mających dostęp do firmowych stron www zastanawia się nad swoim bezpieczeństwem. W szczególności, jeżeli mają dokonać transakcji online. Każda marka musi więc zrobić wszystko, aby zdobyć ich zaufanie. Zdobycie wiarygodności klientów sprawi, że będziemy mogli cieszyć się zyskami. Jeżeli nikt nie będzie chciał zaufać naszej firmie, stronie internetowej, nie będziemy mieli szans na przetrwanie. Jak zbudować swój wiarygodny i pozytywny wizerunek?

Rekomendacje

Wiele firm chce utrzymać swoje informacje w ukryciu. Części z nich nie można podawać do opinii publicznej. Nie warto jednak strefy prywatności tak mocno zawężać. W zbudowaniu wiarygodnego wizerunku pomogą nam uzyskane rekomendacje i referencje, które należy prezentować na swojej stronie w specjalnym dziale. Dzięki temu potencjalny klient bez problemu będzie mógł je odszukać. Pozytywna opinia wydana przez inne firmy współpracujące z nami, klientów sprawią, że nasz wizerunek zyska. Po co nam takie opinie? Potwierdzają one nasze profesjonalne usługi oraz wysoką jakość produktów. Nie bójmy się prezentować także zdobytych nagród. Pokażmy, że szerokie gremium również dostrzegło potencjał drzemiący w naszej firmie.

Bez żadnych wątpliwości

Na stronie umieszczane są na ogół informacje odnoszące się do historii powstania firmy. Oprócz tego warto wkleić zdjęcia osób wchodzących w skład kadry zarządzającej. Pod poszczególnymi fotografiami należy umieścić zakres ich obowiązków i być może jakieś ciekawostki z ich życia prywatnego, ulubione pasje. Niech dana firma nie będzie tylko szyldem. To także ludzie, którzy mają swoją twarz. Warto ją ujawnić. Dzięki temu ludzie będą bardziej skłonni do tego, aby podjąć z nami współpracę. Jeżeli firma zatrudnia powyżej dwudziestu osób – nie trzeba pisać o wszystkich. Zawsze należy ująć najważniejsze osoby w firmie, które mają wpływ na podejmowanie decyzji.

Warto również umieścić specjalną zakładkę, gdzie pokażemy jak wygląda nasza praca “od kuchni”. Można również pokazać się od mniej formalnej strony potencjalnym odbiorcom naszych usług. Zdjęcia z firmowych wydarzeń, czy też mniej formalnych imprez integracyjnych sprawią, że ludzie zobaczą, iż jesteśmy takimi samymi ludźmi jak oni. Mówiąc wprost – pokażmy się od ludzkiej, bardziej przystępnej strony.

Łatwa transakcja

Klienci lubią robić zakupy tak jak chcą. Część z nich dostrzega potencjał drzemiący w sieci, część z nich nadal lubi odwiedzać sklepy stacjonarne. Dopasujmy się do tego. Na stronie www postarajmy się umożliwić dokonywanie zakupów online. Postarajmy się również o spotkanie twarzą w twarz. Tego rodzaju informacje odnośnie możliwości transakcji zawsze warto zamieszać na stronie. Im więcej przydatnych danych dla klientów (również tych odnoszących się do ewentualnych reklamacji), tym większa możliwość na zbudowanie wiarygodnego wizerunku w sieci.

Prywatność klientów

Każdy z nas szanuje swoją prywatność – nawet firmy. Skoro my chcemy, aby nasze dane nie zostały wykorzystane w żaden sposób, to samo oferujmy naszym odbiorcom. Zawsze prośmy tylko o podstawowe dane. Dodatkowo postarajmy się o umieszczenie informacji na stronie odnośnie tego, jak tego rodzaju dane spływające do bazy firm, będą wykorzystane. W ten sposób klienci poczują się bezpieczniejsi. Należy również umieścić informację na stronie odnośnie sto­so­wa­nych zabez­pie­czeń. Warto również dać klientowi wybór – czy chce otrzymywać na skrzynkę newsletter i foldery reklamowe, czy też nie. Nie wszyscy klienci lubią, kiedy ich skrzynka elektroniczna jest zasypana spamami.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *