Instagram czy Pinterest – co lepsze?

Instagram vs Pinterest to pozornie zbieżne serwisy społecznościowe. Ich łącznikiem są treści oparte na grafice. Na tym kończą się podobieństwa. I choć wydawać by się mogło, że każdy z nich sprawdzi się w kampanii promocyjnej tak samo dobrze, warto jednak mieć na uwadze różnorodne profile społecznościowe użytkowników tych platform.

Instagram vs Pinterest – porównanie

Przyjmuje się że Instagram to aplikacja wykorzystywana głównie przez młodych ludzi średnio do 30. roku życia. Dedykowany jest sferze mobile, osobom posługującym się smartfonami. Pinterest natomiast skupia ludzi zarówno młodszych, jak i starszych 30+. Dodatkowo wygodniej scrolluje się platformę na stacjonarnym komputerze. W ten sposób dużo prościej jest przypinać zdjęcia, przeglądać grafiki i szukać w nich inspiracji. Udostępniane tutaj materiały mają charakter artystyczny.

Instagram to zupełnie inny kierunek działania. Użytkownicy dzielą się ze znajomymi ‘momentami’ ze swojej codzienności. Utrwalają miejsca, zdarzenia i co najważniejsze marki, którymi posługują się na co dzień. Na tej platformie rządzi spontaniczność. Zdjęcia nie mają specjalnej oprawy graficznej, są naturalne i prezentują ‘prawdziwe’ życie. Inaczej do tej kwestii podchodzą użytkownicy Pinteresta. Zdjęcia są wręcz idealne, a ich zadaniem jest zachęcanie odbiorców do repinowania. Pobrania na profile tworzą swoiste tablice tematyczne.

Na który serwis społecznościowy się zdecydować?

Z perspektywy marketingowej Pinterest jest świetnym narzędziem cooperującym dla e-commerce. Kliknięcie w inspirujące zdjęcie doprowadza użytkownika do strony marki, a tym samym inspiruje go do zakupów. Na tej platformie bez wątpienia odnajdą się branże typu beauty, design, turystyka, kulinaria czy moto. Natomiast Instagram to wymarzone miejsce dla marek pracujących nad stałą komunikacją z użytkownikiem. Nastawionych na budowanie interakcji dzięki relacjom z serii produktowych moments-of–truth czy wydarzeniom z życia firmy.

Instagram vs Pinterest – decyzja o wyborze jednego z serwisów, opiera się przede wszystkim na celu i grupie docelowej. Jedna i druga strona mają swoje zalety. Kluczowa w tym wypadku jest strategia. Sprofilowana grupa docelowa i dookreślony charakter platformy – na tym należy budować decyzję. Najrozsądniej będzie zwrócić się o wsparcie do doświadczonej agencji marketingowej, która na podstawie oczekiwań firmy zaproponuje właściwe rozwiązanie.

[23.04.2020]

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *