Czy warto założyć firmowego bloga?

Blog firmowy jest coraz częściej wykorzystywaną formą marketingu. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że internetowe treści nie mają za wiele wspólnego ze sprzedażą, ale to tylko pozory. Jest mnóstwo argumentów za tym, by założyć blog firmowy. Przedstawiamy 7 najważniejszych z nich.

  1. Blog pozwala na pozycjonowanie na frazy z tak zwanego długiego ogona

Algorytmy Google z reguły bardzo dobrze premiują blogi i wpisy blogowe, zwłaszcza, gdy są one dobrze wypozycjonowane. Dzięki artykułom na blogu o wiele łatwiej możesz budować długi ogon, to znaczy wykorzystywać frazy i zapytania, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarkę. Blog pozwala ci na wypozycjonowanie się na frazy, które są mniej popularne. Nie można ich lekceważyć, ponieważ mają mniejszą konkurencję, więc dobrze skonstruowany tekst może pojawić się na samej górze w wyszukiwarce. Każdy taki wpis oznacza co najmniej kilkadziesiąt wejść organicznych miesięcznie więcej.

  1. Blog dotrze do większej ilości osób

Blog firmowy może zawierać ciekawe porady i wartościowe treści, które przyciągną osoby nieznające twojej marki. To świetne miejsce, by ich zachęcić do skorzystania z twoich usług lub produktów. Zwłaszcza, jeśli treści na blogu będą podsuwały je jako rozwiązanie problemu. To na pewno ociepli wizerunek i sprawi, że będziesz lepiej postrzegany przez potencjalnych klientów.

  1. Blog pozwala na wygenerowanie linków zewnętrznych

Zwłaszcza, jeśli blog nie jest stricte powiązany z twoją stroną – to znaczy jeśli znajduje się na innej witrynie, a nie jest podstroną. Możesz na nim umieszczać wpisy, w których znajdą się linki odnoszące do twojej strony głównej lub na przykład do konkretnych kategorii produktów czy usług. To świetne rozwiązanie – warto wiedzieć, że algorytmy Google promują strony, do których jest wiele linkowań zewnętrznych. Twój blog firmowy jest miejscem, gdzie możesz zrobić ich naprawdę sporo.

  1. Blog kreuje cię na eksperta

Bo przecież nim jesteś. Jeśli działasz w jakiejś branży, prawdopodobnie wiesz o niej wszystko. A informacja jest naprawdę w cenie. Na blogu możesz sprzedać swoją specjalistyczną wiedzę tak, by użytkownicy łączyli twoją markę z autorytetem. To wzbudza zaufanie, ociepla wizerunek i… oczywiście bezpośrednio przekłada się na sprzedaż.

  1. Blog to fundament do kampanii content marketingowych

Wpisy na bloga mogą zostać wypromowane dzięki kampaniom content marketingowych. Może to być jedna z tak zwanych dwójek kontentowych – do twoich wpisów mogą odnosić się linki zamieszczone w tekstach sponsorowanych. Możesz także zamieszczać je w firmowych newsletterach. Ciekawe treści o chwytliwych tytułach na pewno zachęcą czytelników do dowiedzenia się więcej o twojej marce. Dobrze poprowadzony blog zwiększa listę odbiorów newslettera, a więc pomaga ci budować społeczność wokół swojej marki. Więcej, wpis może być podstawą do stworzenia inforgrafik, które mogą pojawić się w różnych mediach społecznościowych. A potem już żyją swoim życiem, udostępniane dalej i dalej.

  1. Blog to miejsce, gdzie możesz rozwiązać problemy klientów

Na blogach działających jako podstrona strony firmowej możesz zamieszczać wpisy z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. FAQ są chętnie przeglądane przez użytkowników, którzy w ten sposób mogą dowiedzieć się więcej na temat twoich produktów i rozwiać swoje wątpliwości. To także metoda na ocieplenie wizerunku firmy i zmniejszenie liczby telefonów zdezorientowanych czy zdenerwowanych klientów.

  1. Blog to jedno z niewielu miejsc, gdzie możesz opowiedzieć o marce

Blog firmowy to świetne miejsce, gdzie możesz wykorzystać storytelling. To strategia marketingowa, która wzbudza ogromne zainteresowanie użytkowników. Opowiadanie historii – bo tak trzeba przetłumaczyć tę nazwę – jest wspaniałym sposobem na wzbudzanie emocji. Na blogu możesz zamieszczać bardziej osobiste wpisy lub właśnie opowiedzieć o tym, jak powstała twoja marka, skąd takie pomysły, więcej – w jaki sposób pojawiły się nowe projekty, rozwiązania, usługi. Dzięki temu tworzy się niezwykłe połączenie w głowach twoich klientów, przekonanie, że twoja firma, to ludzie, którzy ją tworzą. Mają gorsze i lepsze momenty, są przywiązani do swojej firmy. To jeden z najlepszych sposobów na zapadnięcie w pamięć klientom. Historie pamięta się dłużej niż ceny czy suche techniczne fakty.

[26.08.2019]

[Głosów:5    Średnia:5/5]

Jedna odpowiedź do “Czy warto założyć firmowego bloga?”

  1. Magda pisze:

    Żyjemy w świecie, w którym mówi się, że content króluje, więc blog to swoiste „must have”. Jeśli firma będzie myślała i przygotuje dobrą strategię w oparciu o swoje cele, to blog będzie idealnym narzędziem do sprzedaży i promocji firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *