Content marketing w social media

Content marketing jest rodzajem marketingu, gdzie prawidłowo i ciekawie opublikowana treść (ang. content) w różnych formach, staje się skutecznym nośnikiem reklamy.  Ponieważ jest to zjawisko coraz bardziej popularne w ostatnim czasie, spróbujemy przeanalizować je pod kątem mediów społecznościowych.

Marketingowcy coraz częściej wykorzystują marketing treści w social mediach. Wynika to z jego stale rosnącej rolą i wchodzeniu w różne obszary życia. Jakie więc rodzaje treści możemy wykorzystać w mediach społecznościowych pod kątem marketingowym?

Podstawowy rodzaj content marketingu

Oczywiście podstawowym rodzajem contentu są wpisy, czyli teksty (krótsze, bądź dłuższe – artykuły). Teksty promocyjne możemy umieszczać na profilach firmowych, a później rozpowszechniane przez indywidualnych użytkowników. Bardzo często mogą w tym pomóc różnego rodzaju konkursy z nagrodami. Jeśli ktoś chce je wygrać to podstawowym warunkiem jest publikacja na swoim własnym profilu konkretnych informacji reklamujących markę. Dodatkową zaletą tekstów jest łatwość ich tworzenia – nie potrzebny jest do tego ani specjalny sprzęt, ani oprogramowanie. Niektóre z mediów zostały wręcz stworzone do publikowania krótkich tekstów, czego przykładem jest Twitter.

Inne rodzaje treści

Innym rodzajem publikowanych treści są zdjęcia. Mimo, że obecnie każdy posiadający smartfona czuje się fotografem, to jednak zdjęcia, które mają być nośnikiem reklamy powinny być zrobione jak najbardziej profesjonalnie. Wyraziste zdjęcia można publikować nie tylko na Facebooku, ale także za pomocą serwisu  Instagram.

Kolejnym contentem, który możemy użyć w kampanii w mediach społecznościowych są infografiki. Jest to specjalne połączenie kilku elementów graficznych w taki sposób,  aby w najprostszy możliwy sposób zwizualizować konkretne informacje. W dobie coraz mniejszej popularności długich tekstów, zastosowanie nośnych infografik na profilu firmy pozwoli w łatwy sposób zainteresować daną marką szeroki krąg odbiorców.

Niewątpliwie najciekawszą dla odbiorcy treścią jest film. Media społecznościowe są wspaniałym obszarem do ich publikacji. Możemy tu wykorzystać źródła linkowe czy opublikować plik filmowy bezpośrednio na profilu. Pamiętać jednak należy, że jest to najtrudniejszy content w sensie technicznego stworzenia. Trzeba pilnować, aby przekaz taki był maksymalnie profesjonalny, dobrej jakości technicznej i żeby zawierał zwięzłe, ale nośne treści.

Wszystkie wymienione rodzaje  contentu musimy publikować w sposób przemyślany, jako jedną profesjonalną kampanię medialną. Przy pomocy dobrej agencji marketingowej jest to jak najbardziej do wykonania.

[15.11.2019]

[Głosów:3    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *