Content marketing w social media

Content marketing jest rodzajem marketingu, gdzie prawidłowo i ciekawie opublikowana treść (ang. content) w różnych formach, staje się skutecznym nośnikiem reklamy.  Ponieważ jest to zjawisko coraz bardziej popularne w ostatnim czasie, spróbujemy przeanalizować je pod kątem mediów społecznościowych. Marketingowcy coraz częściej wykorzystują marketing treści w social mediach. Wynika to z jego stale rosnącej rolą i wchodzeniu w różne obszary życia. Jakie więc rodzaje treści możemy wykorzystać w mediach społecznościowych pod…

Dużo, czy mało? Ile powinna kosztować kampania marketingowa?

W dobie powszechnej i agresywnej konkurencji prowadzenie firmy wiąże się z wykonywaniem szeregu różnych działań, aby utrzymać się na rynku. Trzeba zwrócić na siebie uwagę konsumentów i zwykła strona internetowa, reklamy w mediach czy ulotki już nie wystarczą. Najlepiej skorzystać z usług agencji marketingowej, która stworzy profesjonalną strategię działania, wykorzystując wszystkie potrzebne do tego narzędzia. Ważne jest wyznaczenie sobie celów Ważne jest, żeby od samego początku być w pełni świadomym,…

Brandle.pl – dlaczego NIE korzystać? Opinie o brandle (negatywne)

O brandle, można znaleźć w sieci wiele ciekawych informacji. Jedni zachwalają to narzędzie, tak jakby ten monopolistyczny produkt, był jedyną godną uwagi alternatywą. Inni zaś, podchodzą do niego bardziej sceptycznie, bo z dystansem i konkretną opinią. Choć brandle mogłoby być dobrym narzędziem, to w rzeczywistości nim nie jest. Składa się na to kilka czynników, które regularnie odstraszają potencjalnych klientów, świadomie podejmujących decyzję o skorzystaniu z usług agencji lub wolnych strzelców, którzy są tańszą i zdolniejszą alternatywą. Opłaty Konieczność…

Brandle.pl do marketingu szeptanego? Opinie o brandle (pozytywne)

Zmęczony marketingiem szeptanym/buzz marketingiem i współpracą z freelancerami? Niezadowolony z powodu braku miarodajnych wyników? Zmartwiony brakiem profesjonalizmu wykonawców? No i oczywiście męczy Cię, całkowity brak dobrze przygotowanych raportów? Gdy masz już dość pracy wykonywanej w pośpiechu, pozbawionej przemyślenia i niepozwalającej zmierzyć wyników, to z pewnością ucieszy Cię wiadomość, że na horyzoncie pojawiła się iskierka nadziei. Jest nią brandle, czyli narzędzie niezbędne każdej firmie i agencji marketingowej. Według niektórych wnosi klasę usługi na kolejny poziom,…

Czy warto założyć firmowego bloga?

Blog firmowy jest coraz częściej wykorzystywaną formą marketingu. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że internetowe treści nie mają za wiele wspólnego ze sprzedażą, ale to tylko pozory. Jest mnóstwo argumentów za tym, by założyć blog firmowy. Przedstawiamy 7 najważniejszych z nich. Blog pozwala na pozycjonowanie na frazy z tak zwanego długiego ogona Algorytmy Google z reguły bardzo dobrze premiują blogi i wpisy blogowe, zwłaszcza, gdy są one dobrze…

Amplifying internetowy – nieinwazyjny, transparentny i etyczny

Amplifying internetowy są to działania zmierzające do bezpośredniej interakcji z konsumentami, dlatego nierzadko porównywany jest z marketingiem szeptanym. Nie jest to do końca właściwe. Istnieje kilka znacznych różnic między tymi pojęciami. Zasadniczą różnicą jest fakt, że w marketingu szeptanym interakcja polega na umieszczeniu wpisu na forum tak, aby jak największa liczba użytkowników odwiedzających dane miejsce, mogła go zobaczyć. Inaczej sytuacja się przedstawia w amplifyingu internetowym. Tu wpis ma wywołać burzę…

Skuteczność amplifyingu w promocji marki

Nie ma jednego, idealnego narzędzia marketingowego do promocji marek. Poszukując tego najskuteczniejszego należy uwzględnić wiele rzeczy, takich jak grupa docelowa, produkt, otoczenie konkurencyjne, a także oczekiwania i nastawienie klienta. Wśród narzędzi marketingowych, które każda agencja może wybrać aby realizować cele swoich klientów, znajdują się takie które są bardziej uniwersalne, jak i te które muszą być dostosowane tylko do jednej, konkretnej grupy docelowej. Te bardziej uniwersalne, to bezsprzecznie kampanie realizowane z…

Czym NIE jest amplifying?

Rzadko piszę teksty, które z założenia mają być krytyczne. Nie lubię krytykować ani ludzi ani postaw. Wychodzę z założenia, że każdy ma prawo do własnej opinii i poglądów. Powoduje to, że świat jest różnorodny, a przez to piękny. Pod warunkiem oczywiście, że szanujemy tę różnorodność. Jednak jak wszystko na świecie, również moja niechęć do krytyki ma swoją granicę. W tym tekście chciałbym napisać kilka krytycznych słów dotyczących niektórych publikacji na…

Amplifying internetowy a realizacja celów kampanii marketingowej

Słowo Amplifying znaczy po polsku „wzmacniający”, „rozmawiający”. W kontekście działań internetowych, jest to wzmacnianie przekazu konkretnej marki, wzmacnianie jej zauważalności, wzmacnianie świadomości etc. Poprzez amplifying internetowy można więc rozumieć szereg działań marketingowych, które należy podjąć aby osiągnąć cel, który sobie stawiamy.     Wyróżnić tutaj możemy cele: Sprzedażowe – to główny cel wszystkich pozostałych działań, ponieważ w finalnym rozrachunku klientowi chodzi o zwiększenie sprzedaży; To cele, w których klientowi zależy…

Kampania amplifyingu na forach dyskusyjnych

Fora dyskusyjne to obecnie jedno z najlepszych źródeł referencyjnych dla marki, ponieważ użytkownicy, którzy rozważają dokonanie zakupu, swoje decyzje zakupowe podejmują bardzo często w oparciu o opinie, które znajdą w Internecie. Jeśli opinie o danym produkcie są pozytywne, jest duże prawdopodobieństwo, że użytkownik kupi dany produkt lub skorzysta z usługi. Jeśli jednak pojawią się jakieś wątpliwości spowodowane negatywnymi wypowiedziami, to prawdopodobnie użytkownik nie kupi produktu. Planując kampanię marketingową na forach…