Marketing lokalny czy krajowy?

Można się promować w sieci na dwa sposoby, czyli wśród odbiorców lokalnych i tych, którzy kupują niezależnie od lokalizacji sklepu, na terenie całego kraju. Która forma promocji jest bardziej skuteczna i kiedy warto się na nią zdecydować? Każda z nich ma swoje mocne i słabe strony, o czym warto pamiętać przed wyborem konkretnej strategii marketingowej. Plusy marketingu lokalnego Na promocję lokalnie najczęściej decydują się ci biznesmeni, którzy albo dopiero zaczynają…

Promocja wydarzeń sportowych

Branża sportowa w ostatnich latach zbiera największe żniwa. Sport stał się sposobem na stres, zabawę, ale i pasją. Coraz więcej osób biega, jeździ rowerami, pływa czy uprawia nordic walking. W tej branży jedynym ograniczeniem jest ludzka wyobraźnia. Każdy może uprawiać sport i zarażać nim swoje otoczenie. Tak to zresztą zazwyczaj się odbywa. Zamiłowanie do danej dyscypliny rodzi się dzięki komuś lub w wyniku czegoś. Sport stał się lekarstwem na wszystko….

Jak budować wiarygodność w Sieci?

Wiarygodność to jeden z najważniejszych elementów. Bardzo łatwo zyskać wielu obserwatorów naszej strony. Jeżeli jednak nie będziemy nic ciekawego prezentowali, to równie szybko stracimy potencjalnych odbiorców naszych produktów. Numer 1 – zaufanie Wielu klientów mających dostęp do firmowych stron www zastanawia się nad swoim bezpieczeństwem. W szczególności, jeżeli mają dokonać transakcji online. Każda marka musi więc zrobić wszystko, aby zdobyć ich zaufanie. Zdobycie wiarygodności klientów sprawi, że będziemy mogli cieszyć…

Do czego najlepiej wykorzystać Twittera?

Twitter to jeden z aktualnie najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych. Faktem jest, że choć nadal jest w cieniu starszego kolegi – Facebooka, to zaczyna deptać mu po piętach. Portal ma obecnie około 330 milionów aktywnych użytkowników, którzy wysyłają średnio 500 milionów tweetów dziennie. Platforma ta automatycznie jest coraz częściej wykorzystywana jako narzędzie marketingowe przedsiębiorstw, ponieważ umożliwia mikro-blogowanie na ogromną skalę! Do czego jeszcze można wykorzystać Twittera i na co zwrócić…

Platformy sprzedażowe online. Czy warto iść tą drogą?

Rozwój sektora e-commerce sprawia, że coraz więcej firmy swoją stacjonarną działalność przenosi do świata wirtualnego. Otwiera się coraz więcej sklepów online, które szturmem podbijają rynek. Wbrew pozorom większość wcale nie została postawiona na dedykowanym oprogramowaniu stworzonych na miarę potrzeb, ale opiera się na gotowych platformach sprzedażowych o różnym stopniu zaawansowania i zróżnicowanej funkcjonalności. Zastanawiacie się, jak stworzyć sklep na gotowej platformie sprzedażowej? Mamy kilka podpowiedzi. Tylko niewielka ilość sklepów w…

Powroty są ważne, czyli remarketing napędza sprzedaż

W biznesie nie od dziś wiadomo, że klienta znacznie łatwiej jest utrzymać niż pozyskać nowego. Właśnie w tym tkwi istota remarketingu, który pozwala generować stabilną sprzedaż. Jest on szczególnie istotny jest w planowaniu sprzedaży online, bowiem ponad 90% konsumentów nie dokonuje zakupów przy pierwszej wizycie.  Jak działa i w jaki sposób wykorzystać w pełni jego potencjał? Przygotowaliśmy krótki przewodnik! Remarketing- jak to działa? Na czym polega remarketing? Jest to system…

Co pisać na blogu restauracji?

Czy restauracja musi mieć bloga? Odpowiedź znajdziesz na końcu tego artykułu. Na początku zastanówmy się, o czym warto pisać na blogu restauracji. Kuchnia niszowa: doinformuj swoich klientów Nie ma sensu pisać na blogu restauracji z kuchnią włoską o tym, skąd pochodzi pizza i jak gotuje się makaron na spaghetti. W sieci jest już wiele odpowiedzi na te i podobne pytania. Jeśli jednak prowadzisz restaurację z daniami Kaukazu lub lodami schładzanymi…

Od czego zacząć employer branding i dlaczego coraz trudniej bez niego rekrutować?

Dlaczego niektóre firmy wydają nam się pracodawcami marzeń, a inne omijamy szerokim łukiem? Coraz częściej chodzi o odpowiedni Employer Branding, czyli wizerunek pracodawcy. Dobry Employer Branding sprawia, że: jest więcej kandydatów do pracy; chętnie aplikują talenty, wybitni fachowcy; skraca się czas i koszty rekrutacji; firma zyskuje ogólną lepszą widoczność. Świetnym przykładem wykorzystania Employer Brandingu są dyskonty. Dziś mało kto pamięta, że jeszcze dekadę temu o pracy w nich krążyły ponure…

Marketing dyskusji — czy rozmowa z konsumentem w Internecie sprzedaje?

Marketing dyskusji, inaczej buzz marketing czy marketing szeptany. To rodzaj działań, które wykorzystują bardzo znany i popularny mechanizm – polecenia, plotkę, komentarz znajomego. Przed czasami Internetu polecenia były bardzo cenione i dziś dzięki temu zjawisku również marketing dyskusji jest bardzo skuteczny. Polecenia kiedyś i obecnie. Niegdyś, jak informacje nie rozprzestrzeniały się w takim tempie i w takiej ilości jak dziś – system lokalnych, sąsiedzkich poleceń był na wagę złota. Ktoś…

Jak pandemia koronawirusa wpływa na działania marketingowe, czyli reklama w czasach zarazy

Koronawirus wywarł niemały wpływ na branżę marketingową. Gwałtowny spadek popytu na różne towary i usługi wymusił na specjalistach planujących działania reklamowe opracowanie nowych strategii chroniących przedsiębiorstwa przed nadchodzącą recesją. Jak prowadzić działania marketingowe w czasach epidemii? Przygotowaliśmy kilka wskazówek, jak pod wpływem impulsu i za sprawą pozornych oszczędności nie stracić . Przede wszystkim powinniśmy unikać poddawania się emocjom i ulegania panice. Tylko spokojna analiza danych wskaże odpowiednią drogę, która pozwoli…