Amplifying internetowy – nieinwazyjny, transparentny i etyczny

Amplifying internetowy są to działania zmierzające do bezpośredniej interakcji z konsumentami, dlatego nierzadko porównywany jest z marketingiem szeptanym. Nie jest to do końca właściwe. Istnieje kilka znacznych różnic między tymi pojęciami. Zasadniczą różnicą jest fakt, że w marketingu szeptanym interakcja polega na umieszczeniu wpisu na forum tak, aby jak największa liczba użytkowników odwiedzających dane miejsce, mogła go zobaczyć. Inaczej sytuacja się przedstawia w amplifyingu internetowym. Tu wpis ma wywołać burzę konwersacji o produkcie czy usłudze oraz pobudzić użytkowników do rozmowy na jego temat.

Głównymi cechami jakie reprezentują amplyfying internetowy są:

  • Wątki oraz wpisy na forach,
  • Zamieszczanie oraz propagowanie contentu w serwisach sharingowych, takich jak np. YouTube,
  • Zamieszczanie oraz propagowanie contentu w serwisach społecznościowych, takich jak np. Facebook,
  • Stała współpraca z blogerami,
  • Reprezentowanie marki poprzez eRzecznika.

Są to tylko niektóre działania jakie reprezentują amplifying internetowy, a jest ich znacznie więcej.

Wykorzystanie eRzecznika

Reprezentacja marki przy użyciu narzędzia jakim jest eRzecznik, daje bardzo duże pole do bezpośredniej interakcji z użytkownikami. Pozwalają one nie tylko na duży przekaz dotyczący wydarzeń jakie mają się odbyć bądź już się odbyły, ale również daje możliwość zwrotnej komunikacji oraz różnorodnej aktywności użytkowników. Relacja jaka zachodzi między użytkownikami w internecie ma charakter dialogu jaki się odbywa między jednym a drugim użytkownikiem.

Wszelkie działania jakie są prowadzone w amplifyingu internetowego są jawne oraz dostępne dla wszystkich użytkowników internetu. Każdy kto jest aktywny na forach internetowych, blogach, w serwisach społecznościowych czy potrzebuje pozyskać informacje między innymi z internetu, może zadawać pytania i ma pewność że uzyska na nie odpowiedź. To działanie pozwala użytkownikom zaufać marce i nie pozostawia ich samych sobie.

Współpraca z blogerami

Jaki jednak cel ma współpraca z blogerami internetowymi? Blogerzy są swojego rodzaju liderami w różnych dziedzinach, dlatego współpraca z nimi jest pożądana dla marki. Są bardzo aktywni w mediach społecznościowych, serwisach sharingowych.  Każdy bloger posiada swój kanał dotarcia do użytkowników internetu poprzez Social Media. Dlatego też tak ważne jest dobranie odpowiedniej osoby w postaci blogera do otrzymania konkretnych celów.

Amplifying internetowy jest narzędziem etycznym, ponieważ nie razi konsumentów i daje im poczucie utożsamiania się z marką. Nawet gdy ktoś uważa że dany produkt czy firma działają źle bądź ich produkty nie zawsze się sprawdzają, poprzez różnego rodzaju działania, jesteśmy w stanie odpowiedzieć mu na nurtujące go pytania oraz pokierować całą rozmowę tak, aby pokazać mu również zalety danego tematu.

Wszelkie działania w internecie pozostawiają ślad. Nawet po bardzo długim czasie każdy użytkownik ma możliwość odświeżenia wątku na forum, zadanie pytania oraz znalezienie na nie odpowiedzi.

[12.07.2019]

[Głosów:8    Średnia:5/5]

Jedna odpowiedź do “Amplifying internetowy – nieinwazyjny, transparentny i etyczny”

  1. Heri pisze:

    Korzystałem i mogę polecić. Bardzo skuteczne narzędzie, które precyzyjnie dociera do zainteresowanego użytkownika. Może to nie są spektakularne kampanię, ale to tak jakby porównywać skalpel z karabinem maszynowym. Skalpel tnie precyzyjnie, karabin wali do wszystkich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *