Amplifying internetowy a realizacja celów kampanii marketingowej

Słowo Amplifying znaczy po polsku „wzmacniający”, „rozmawiający”. W kontekście działań internetowych, jest to wzmacnianie przekazu konkretnej marki, wzmacnianie jej zauważalności, wzmacnianie świadomości etc. Poprzez amplifying internetowy można więc rozumieć szereg działań marketingowych, które należy podjąć aby osiągnąć cel, który sobie stawiamy.

 

 

Wyróżnić tutaj możemy cele:

  • Sprzedażowe – to główny cel wszystkich pozostałych działań, ponieważ w finalnym rozrachunku klientowi chodzi o zwiększenie sprzedaży;
  • To cele, w których klientowi zależy żeby dbać o jego wizerunek. Wchodzą tutaj dwa rodzaje działań – tworzenie pozytywnych opinii, niwelowanie negatywnych opinii. Tego typu działania realizowane powinny być z pełnym zaangażowaniem agencji marketingowej, która działa na zlecenie klienta. Wizerunek marki buduje się ciężko, a łatwo go zepsuć, dlatego warto korzystać tutaj z profesjonalnych narzędzi, np. do monitorowania mediów internetowych;
  • Niektóre produkty wymagają wyedukowanej grupy docelowej. Edukacja może dotyczyć tutaj bezpośrednio działania lub stosowania produktu. W innym przypadku możemy mieć do czynienia z edukacją dotyczącą branży (np. jakiegoś problemu zdrowotnego). Promocja produktu w tego typu działaniach marketingowych realizowana jest na poziomie informacji, że dana strona www., dana społeczność tematyczna, lub forum branżowe stworzone jest przez markę X. Wówczas użytkownicy łączą daną branżę z marką, a konkretną markę z produktem;
  • Dotyczy to głównie nowych marek, które muszą poinformować o sobie użytkowników. W tego typu działaniach działania informacyjne często przeplatają się z edukacyjnymi;
  • Wspierające (wzmacniające). To wszystkie działania amplifyingowe, które stanowią wsparcie dla pozostałych aktywności, które realizują klienci.
    Mogą to być działania wspierające pozycjonowanie, czyli wypowiedzi zawierać będą link do serwisu klienta, jakiejś publikacji contentowej czy innego miejsca ważnego dla klienta.
    Amplifying można tutaj wykorzystać również do wspierania działań content marketingowych. Wsparcie będzie polegało na komentowaniu publikacji klienta na portalach lub na jego blogu (pokazanie, że budzi ona zainteresowanie innym użytkownikom). Możemy również rekomendować je na forach tematycznych zachęcając innych do zapoznania się z ich treściami;
  • Zwiększenie świadomości – to wszelkiego rodzaju aktywności w Internecie mające zwiększyć rozpoznawalność marki. Dotyczy to głównie marek, które są już w nim obecne jednak ich widoczność jest znikoma.

Odpowiednie przygotowanie i współpraca z klientem

Przy realizacji każdej kampanii marketingowej musimy mieć świadomość, że marketing nie jest działaniem przypadkowym, które może realizować każdy. Aby skutecznie prowadzić kampanię, powinniśmy korzystać z odpowiednich narzędzi, mieć przygotowaną odpowiednią strategię i pomysł na to, jak marka powinna być odbierana. Ważna jest tutaj współpraca między agencją a klientem oraz spotkania. Na spotkaniach, klient powinien jak najbardziej szczegółowo opisać nam jak widzi swoją markę, jak chce abyśmy ją komunikowali. Im lepiej poznamy intencje klienta tym lepiej będziemy potrafili sprostać jego oczekiwaniom i zrealizować cele, które przed nami stawia.

Pamiętajmy o 2 nadrzędnych zasadach: Klient najlepiej zna swoją markę, to my jesteśmy specjalistami od marketingu. W kampanii musimy więc połączyć wiedzę klienta z naszym doświadczeniem. Jeśli tutaj wypracujemy skuteczne mechanizmy współpracy i otwartą komunikację, jesteśmy już bardzo blisko realizacji skutecznej kampanii.

[04.06.2019]

[Głosów:13    Średnia:4.9/5]

3 odpowiedzi do “Amplifying internetowy a realizacja celów kampanii marketingowej”

  1. Cyprian pisze:

    Jeśli kampania jest dobrze prowadzona, to cele zawsze zostaną zrealizowane. Nieważne, czy to Womm czy social. Ważne też jest zaangażowanie i odpowiedzialność za cele klienta.

  2. Adaman23 pisze:

    Praca z klientem to podstawa. Żeby zrobić dobrą kampanię należy wszystko szczegółowo omówić z klientem. Musi on też zrozumieć czym jest kampania marketingowa, bo czasami i z tym są problemy………..

  3. kam pisze:

    Publikacja trafna i trafiająca w punkt!. Brak przygotowania i brak współpracy z klientem to bolączka wielu agencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *